2016 Review

main

Harley-Davidson® European Bike Week® trekt 120.000 bezoekers

De European Bike Week®, het grootste open Harley-Davidson® evenement van Europa, dat plaatsvond van 6 tot 11 september 2016, trok meer dan 120.000 gasten en 70.000 motorfietsen naar het Oostenrijkse Alpengebied Karinthië, voor een legendarische en feestelijke afsluiting van het seizoen voor zowel Harley rijders als muziekliefhebbers.

De wereldwijde faam van de European Bike Week, prachtig gelegen aan het pittoreske Faakmeer in Oostenrijk, trok rijders uit de hele wereld, zoals Cuba, Dubai en Indonesië. Er was zelfs een groep van 32 Harley eigenaars die helemaal uit Vietnam en Cambodja kwamen om te rijden in de Alpen en te genieten van de unieke partysfeer van de European Bike Week.

De eregast van het evenement was niemand minder dan Bill Davidson, achterkleinzoon van de originele oprichters van het bedrijf en hoofd van het Harley-Davidson Museum in Milwaukee. Tot grote vreugde van het publiek leidde Bill de ceremonies op het podium, overhandigde hij de prijzen van de Custom Bike Show en leidde hij de enorme parade van 10.000 motorfietsen rond Ossiacher See, het traditionele hoogtepunt van het evenement.

Het kloppend hart van het evenement werd opnieuw gevormd door de tentenstad van het Harley Village, met een Dealer Mile van 19 Harley dealers uit 5 landen, 30 cateraars, 130 handelaars en een hoofdpodium met bands als Physical Graffiti, Tito & Tarantula, Royal Republic, Trez Hombrez en Kitty Daisy & Lewis. Nog meer muzikaal genot kon worden gevonden op een hele reeks andere plaatsen, zoals Bar 412, Hot Spot en nog veel meer: iets voor elke muzieksmaak, met in totaal 60 optredens.

bands2

Met het Harley Village als uitvalsbasis konden motorrijders het fascinerende Alpenlandschap verkennen op hun eigen motorfiets. De lokale kennis van de spannendste wegen en uitzichten werd ter beschikking gesteld aan de rijders door de toertochten onder begeleiding van het lokale Alpe Adria Chapter, dat een aantal ritten over spectaculaire Alpenpassen organiseerde.

Een absolute must see voor veel bezoekers waren de nieuwe Harley-Davidson modellen voor 2017. De nieuwe Touring modellen met het gloednieuwe Milwaukee-Eight motorblok genereerden massale aandacht bij de bezoekers in de Expo Area en de geïnteresseerden in een gratis testrit in de enorme Demo Ride Area.

In de Customizer Area konden de deelnemers inspiratie opdoen voor de customization van hun eigen motorfiets en tijdens de beroemde Custom Bike Show op vrijdag konden ze vol bewondering kijken naar de custom bikes van de beste customizers ter wereld. Enkele van de beste custom bikes van Europa streden voor de prestigieuze prijzen. De felbegeerde Best in Show trofee, die werd gedoneerd door de beroemde juwelier 2 Saints, ging naar de schitterende handgebouwde Flathead van Verner Ortis. Voor één gelukkige bezoeker, Ewald Harb uit Karinthië, leidde de loterij van de European Bike Week tot de overhandiging van een nieuwe Harley-Davidson Street 750 door Bill Davidson op het hoofdpodium.

BikeWinner2

De European Bike Week blijft ontwikkelen en evolueren om te voldoen aan de behoeften van nieuwe en traditionele klanten en blijft open en gratis voor iedereen. Kon je er niet bij zijn in 2016, zet dan de datum voor 2017 alvast in je agenda en boek je accommodatie zo snel mogelijk. De volgende European Bike Week vindt plaats van 5 tot 10 september 2017, uiteraard opnieuw in Faak am See.

CBS Main

European Bike Week® 2016 – uitslag Custom Bike Show

Europa’s beste custom bikes streden voor de prestigieuze prijzen. De felbegeerde Best In Show trofee – speciaal gemaakt door de juweliers van 2 Saints – ging naar de schitterende met de hand gebouwde Flathead van Verner Ortis.

Best in Show
Verner Ortis, Italië

People’s Choice